Ilotho yesikole: ukuhleka kanye nemiklomelo okuqinisekisiwe!

Особенности формирования детского коллектива в начальной школе

Для младших школьников преобладающий вид деятельности — игровой. Ребенок через игру примеряет на себя социальные роли, включается в систему социальных отношений. При этом примечательно, что главным мотивом таких дидактических игр является не манипуляции с предметами, а общение детей друг с другом, их взаимодействие.

Используя дидактические игры для сплочения детского коллектива необходимо учитывать, что сплочение происходит постепенно и проходит разные стадии. Поэтому в каждом классе цели и задания, реализуемые в ходе работы над сплочением коллектива, значительно отличаются друг от друга

Педагогу важно это учитывать при выборе игры, ориентируясь на те результаты, которые он планирует получить после ее проведения

Слайды и текст этой презентации

Слайд 3Притча Две женщины брали воду из колодца.

Подошла к ним третья. Nekhehla lihlezi phezu kwetshe

wahlala phansi. Nakhu okushiwo omunye wesifazane komunye: – Indodana yami ihlakaniphile futhi inamandla, akekho ongamphatha. – Futhi eyami iyacula, njenge-nightingale. Akekho onezwi elinjalo, – говорит другая. А третья молчит. – Что же ты про своего сына не скажешь? – спрашивают её соседки. – Что ж сказать? – говорит женщина. – Ничего в нем особенного нету. Вот набрали женщины полные ведра и пошли. А старичок – за ними. Идут женщины, останавливаются. Болят руки, плещется вода, ломит спину. Вдруг навстречу три мальчика выбегают. Один через голову кувыркается, колесом ходит – любуются им женщины. Другой песню поёт, соловьём заливается – заслушались его женщины. А третий к матери подбежал, взял у неё вёдра тяжёлые и потащил их. Спрашивают женщины старичка: – Ну что? Каковы наши сыновья? – А где же они? – отвечает старик. – Я только одного сына вижу.

Слайд 5поступок проступокулыбкасчастьепомощьправдавежливостьщедростьуважениелюбовьгордостьобидажестокостьбезразличиетьмакрикдушевная бедностьпредательствоЛожьобман

Слайд 6Так что же такое поступок?ПОСТУПОК-Могут быть хорошими и плохими;В поступках

опираясь на ценности;Поступок, который соответствует правилам и нормам.

Слайд 9ТВОЙ ВЫБОРПомощь пожиломучеловеку при переходе проезжей части. Ученики дарят

цветы учительнице. Ребёнок помогает маме в работе по дому.Ученик не

уступает место пожилому человеку в транспорте;Старшие ребята обижают младших Ученики бегают по коридору и раскидывают фантики

ровно, перебивать, быть добрым, уступать местоИгра «Хорошо – Плохо» жадничать,

кричать, быть вежливым, быть равнодушным к чужой беде, помогать, смеяться когда кто-то упал, помочь встать, извиниться, толкаться обзываться дразниться вести себя шумно,помогать малышам,

Слайд 11Утром я встаю. Умываюсь… Обзываюсь. Чищу зубы, завтракаю… Выхожу на

улицу… Сажусь в грязную лужицу… Я самый аккуратный… Я на

улице гуляю… Фантики везде кидаю… Всех ребят я обижаю… Я люблю повеселиться… Прыгать, бегать и беситься… громко чавкать за столом. И побегать босиком…

Игра «Можно – нельзя»

Этапы сплочения коллектива детей в начальной школе

1 класс

IN 1 классе коллектив находится на стадии зарождения. Дети мало знают друг о друге, не имеют налаженных коммуникативных связей между собой. Учитель может предлагать им игры, okuzokusiza ukuthi nazane kangcono, sungula ubudlelwano obunobungane futhi nihlangane ngamaqembu amancane (ngezimiso zozwelo olunembile).

2 класс

2 класс является периодом формирования основ коллектива. Именно на этом этапе наиболее часто возникают межличностные конфликты на основе разных ценностных ориентиров у детей, могут появиться «изолированные» школьники. Еще одной проблемой является проявление психологических барьеров: если первоклассники ведут себя искренне и открыто, то во втором классе у детей может возникнуть замкнутость, страхи, истеричность.

Дидактические игры, проводимые с второклашками, должны быть направлены на формирование общих правил поведения в коллективе, выработку навыков взаимодействия, решение и предупреждение конфликтных ситуаций, преодоление психологических проблем.

3 класс

IN 3 классе происходит сплочение коллектива. Дети готовы выполнять общественные поручения в классе, проявляют заинтересованность в совместной деятельности. Вместе с тем именно в этот период наиболее полно раскрываются личностные качества каждого ребенка, izingane ziyaqaphela ubuntu bazo.

Uma ukhetha imidlalo ye-didactic yalesi sigaba, kuyadingeka ukunikeza okuthandayo ezihlokweni, которые будут давать возможность ребенку чувствовать себя частью коллектива, показывать значимость его деятельности для всего класса, подталкивать детей к объединению в группы для достижения поставленных целей, проявлять поддержку друг другу.

4 класс

Учеников 4 класса можно охарактеризовать как сформировавшийся коллектив, члены которого проявляют заинтересованность в социально значимой деятельности и могут давать оценку поведения своих одноклассников, нести общую ответственность. Kunempahla eqenjini elinjalo, ohola impilo yekilasi, izingane ezinezifiso zobuholi ziyagqama.

Emidlalweni yokufundisa, ibanjwe 4 ikilasi, нужно предлагать детям выступать в качестве организатора, учить их взаимопониманию и умению координировать свои поступки с одноклассниками, согласовывать общее поведение. Рекомендуются игры, в которых школьники должны придумать способ реализации поставленного задания, иметь возможность выбрать свой вариант действий

Стоит обратить внимание на сюжет игр и перейти от детских сценариев к ситуациям практической направленности

Игры на сплочение для 3 класса

Помочь ребенку выразить свою индивидуальность, Umdlalo othi "Self-Portrait" uzokusiza ukuthi uveze ukuthambekela kwakho.. Izingane zinikezwa umsebenzi wokuzidweba ngendlela engavamile.: esikhundleni samehlo, dweba okuthile, lokho othanda ukukuncoma, esikhundleni somlomo - ukudla okuthandayo, вместо волос — то, о чем любит думать и т.д. После выполнения задания можно устроить выставку картин.

Еще одной игрой такой направленности является игра «Визитная карточка». Детям предлагается взять в руки микрофон и назвать свое имя. Когда все по кругу это сделают, начинают сначала, но уже к имени добавляют информацию о том, сколько им лет. Потом еще раз, но уже говорят и том, что лучше всего умеют делать. Игру можно продолжать сколько угодно, давая ребятам все новые задания: какую музыку любят слушать, какую книгу читают и т.д.

Чтобы донести детям мысль о том, что хоть они все разные, необходимо держаться вместе, быть единым целым, рекомендуется провести игру «Виноград». Детям предлагается рассмотреть гроздь винограда, выбрать одну виноградинку и съесть. Потом проводится обсуждение о том, что виноградинки могут немного отличаться по размеру, форме, оттенку, но все вместе они образуют гроздь, к которой крепко прикреплены. Следует предложить детям порассуждать над вопросами:

  • Если бы виноградинки росли по отдельности, их бы кто-то замечал?
  • Kuzokwenzekani ngamagilebhisi?, uma engabambelele ngokuqinile egatsheni?
  • Kulula kanjani ukuthi umoya ukha amagilebhisi egatsheni: lapho iyodwa noma njengengxenye yeqembu elikhulu?

Bheka ngokusobala, что результат общего дела зависит от вклада, который делает каждый из участников коллектива, дети смогут во время игры «Волшебные картинки». Детей разделить на команды. Каждый получает лист бумаги и цветные фломастеры. Дается задание нарисовать семью инопланетян (или волков, зайцев и т.д.). Сначала нужно изобразить маму. Ngemva kwalokhu, izingane zishintshanisa amahlamvu bese zidweba ubaba., bese beshintsha futhi baqhubeke nokudweba amanye amalungu omndeni. Lokhu kuyaqhubeka kuze kube yileso sikhathi, пока листочки с рисунками не вернутся к своим хозяевам. После этого все рисунки рассматриваются и выделяются самые лучшие. Авторы этих работ называют, кого именно они рисовали.

Еще одним вариантом игр на сплочение детей 6-10 лет является упражнение «Смешной рисунок». Школьники делятся на две команды. Они будут рисовать, Ngokwesibonelo, корову. Первому участнику завязывают глаза и предлагают нарисовать голову. Остальные по очереди дорисовывают недостающие детали. Потом оценивают плод своих совместных усилий.

Принципам сотрудничества и умению выполнять совместные действия дети будут учиться в игре «Сиамские близнецы». Ребятам нужно разделиться на пары. Kwipheya ngayinye, ababambiqhaza kufanele basondelane, guqa ukhalo lwakho. Imilenze, eziseduze, kufanele ivikelwe ngentambo. После этого таким «близнецам» предлагается походить по классу, сесть на стул, лечь, попрыгать и т.д. Enye inguqulo yomdlalo ukuhlanganisa izandla ezimbili zabafundi abambalwa bese ubacela ukuthi badwebe noma babhale okuthile..

Kukhona imidlalo, abakhuthaza izingane ukuthi zakhe amaqembu. Omunye wabo umdlalo "Amangqamuzana". Ingane ngayinye kufanele ithole uphawu olunencwadi (inombolo noma isithombe). Umsebenzi olandelayo unikiwe:

  • akha igama;
  • yenza isibonelo;
  • yenza iresiphi ye-borscht, njll..

Izingane azidingi nje ukubumbana, kodwa futhi nokuxhumanisa kahle izenzo zakho, ukubuyisela ukulandelana okulungile.

Imidlalo yokwakha iqembu ye 2 класса

Ukudlala umdlalo othi “Sawubona” kunganqoba ukungaqiniseki kwengane nokwesaba ukwenza okuthile okungalungile., okunye». Kuyo, izingane zicelwa ukuba ziphinde isiko lokubingelela esenziwe ngomumo. Для этого класс делится на две группы. Дети первой группы встают в круг, а участники второй группы заходят внутрь его и тоже встают по кругу, повернувшись лицом к своим одноклассникам. Ngale ndlela kufanele uthole amapheya, abadinga ukubingelelana, ephinda ngemva kukathisha amazwi nokunyakaza kwakhe:

Ngemuva kwalokhu, abafana abavela kumbuthano ongaphakathi badinga ukuya kwesokudla, ukuya kwabanye ozakwethu, bese ngithi sawubona futhi. Lokhu kungaphinda izikhathi eziningana. Esimeni, lapho wonke umuntu enza ngokuvumelana nephethini efanayo, ingane izozizwa njengelungu elilinganayo leqembu, uzokwazi ukuphumula futhi anqobe ukuzihlukanisa.

Izingane zebanga lesibili kufanele zifundiswe ukukhuluma ngemizwa yazo futhi zikwazi ukuqonda imizwa nemizwa yabanye. Banalo leli thuba ngesikhathi somdlalo othi “Unjani umoya”. Ukuze kufezeke, kungcono ukuhlela izingane zibe yindingilizi futhi uzicele ukuthi ziqhubeke nenkulumo ethi “Isimo sami sengqondo namuhla sinjenge...”. Ingasethwa esihlokweni esithile ukuze siqhathaniswe: isizini, umbala, imbali, isilo, njll.. Ukubonisa impendulo eyisibonelo, Uthisha ukhuluma kuqala. Ekupheleni komdlalo ningaba nengxoxo, chaza, ubani othukuthele noma odabukile namuhla futhi ngani, futhi umeme izingane ukuthi zisize izingane ezifunda nazo ukuba zithuthukise isimo sazo sengqondo.

Uma izingane ekilasini zisengakwazi noma zinamahloni ukuveza imizwa yazo ngamagama, Ungaphakamisa ukusebenzisa isimo sobuso kulokhu, ukuma, ukushukuma komzimba. Emdlalweni "Ukukha amakhowe" udinga ukukhetha isikhethi samakhowe, futhi umeme bonke abanye abafundi ukuthi baveze noma yimaphi amakhowe, kodwa, ukuze ngokubukeka kwayo kucace ukuthi iyadliwa noma cha. ikhowe, ebuka izingane eziqandisiwe, kufanele bahlukanise ngamaqembu amabili. Ngemva kwalokhu, ungakwazi ukumema izingane ukuba zikhulume, kungani babefuna ukuveza ikhowe elinjalo?.

Umdlalo "Imikhumbi Namadwala" ulungele ukuthuthukisa amakhono okuxhumana ayisisekelo.. Abafundi kufanele bahlukaniswe ngamaqembu amabili. Abanye bazoba "amadwala" - kufanele bazimise eduze kwekamelo futhi bahlale phansi. Amalungu elinye iqembu “yimikhumbi”, kufanele bavale amehlo abo futhi baqale ukuhambahamba ekilasini ngendlela ephithizelayo. Uma “umkhumbi” onjalo usondela “edwaleni”, bese kuba umntwana, omvezayo, kudingeka ukuhayiza, elingisa umsindo wokuntweza olwandle. Bonke ababambiqhaza kufanele bazame ukugwema ukuphahlazeka komkhumbi.

Ngemuva komdlalo, kubalulekile ukuxoxa ngezingxabano futhi ukhulume ngokusekelana kobungane, esiza ukugwema izinkinga. Ngokwehlukana, udinga ukukhomba ukuziphatha kwabafana, ongazange enze noma yimuphi umsindo ngokuqondile, ukuze "umkhumbi" ungqubuzane nawo (uma lokhu kwenzeka)

Ngesikhathi sengxoxo, eminye imithetho yokuziphatha eqenjini ingathuthukiswa.: ningabanga izinkinga omunye komunye, hlinzeka ngosizo, njll..

Fundisa izingane imithetho ejwayelekile yokuziphatha, Ungakwazi ukuthuthukisa ikhono lokwenza ngokuvumelana nemodeli enikeziwe phakathi negeyimu yamabanga aphansi "Umdlalo Ojabulisayo Wezinkezo". Izingane ziyaqothuka ziyindilinga bese zibeka izandla ngemuva. Izinkezo zibekwe ngaphakathi kwendilinga, inani layo lincane ngokukodwa, kunenani labahlanganyeli. Isabelo sabafana: uma bezwa igama elithi “isipuni” kumele bacoshe isipuni esisodwa ngamunye. Ubani eqenjini ongeke abe nesikhathi sokwenza lokhu?, uyawushiya umdlalo bese ekhipha isipuni esisodwa esiyingini. Ekugcineni, umfundi onake kakhulu futhi okhuthele kufanele ahlale. Kungcono ukungaqambi amagama ngamanye ezinganeni ngesikhathi somdlalo., futhi utshele indaba ethile mayelana nezinkezo noma umndeni wakwaLozhkin.

Ukuze ufundise izingane ukuthola indlela efanele yokuphuma ezimweni ezingqubuzanayo, ungadlala nabo umdlalo "Isiqhingi Sezingxabano".. Uma kwenzeka, khona-ke kufanelekile ukusebenzisa imihlobiso ukuze udale umoya ofanele. Izingane zesikole ziyaziswa, ukuthi basesiqhingini, abahlali bawo bahlale bexabana, ngoba abazi, indlela yokuziphatha ngendlela efanele. Izingane ziyakhuthazwa ukuthi zizame ukubabuyisana, enikeza indlela yokuphuma kulesi simo:

  • ingane yawela echibini futhi unina wayithethisa ngakho, ukuthi ugcobe ibhulukwe lakhe elisha;
  • umfana akafuni ukwabelana ngamathoyizi akhe nezingane;
  • intombazane yadabula incwadi yomngane wayo;
  • ingane ikhuba umngane wayo, njll..

Ngemva kokuxoxa ngezingxabano ezinjalo, imithetho ingakhiwa, indlela yokuziphatha eqenjini.

Ilotho yosuku lokuzalwa yezingane evesini

Abafana namantombazane,
Futhi nabazali babo.
Elotho yezingane
Dlala wena, Ungathanda?
Ilotho yezingane
Kuzojabulisa wonke umuntu
Nemiklomelo ehlukahlukene
Kuyamangaza.

1.Yithole, umngane,
I-keychain yemfashini.
(I-keychain)

2.Nsuku zonke kanye nehora ngalinye
Ipensela izofika kahle.
(Ipensela)

3.Ingabe uyathanda, wonke umuntu uyazithanda izingane,
Amaswidi amnandi kakhulu.
(Uswidi)

4.Vakashela inganekwane
Ngombala onemibala.
(Incwadi yombala)

5.Ukhipha enhliziyweni,
Ingabe udinga omaka?.
(Omaka)

6.Bamba iphakethe lakho banzi, umngane, ungabi namahloni,
Ucebe ngama-ruble ayikhulu.
(Imali yemali)

7.Ungalinge ushiye ngemuva ekukhuleni,
Linganisa ubude bakho ngerula.
(I-ambulensi)

8.Ukuze kungabikho izinkathazo,
Yiba nencwajana nawe.
(Incwadi yokubhalela)

9.Akulona iphilisi, awukho umjovo,
I-Dirol ibaluleke kakhulu kumazinyo.
(Ukuhlafuna ushingamu "Dirol")

10.Uma uqoqa puzzle,
Ngeke sibe khona isikhathi sokubhoreka.
(Indida)

11.Funda le ncwadi,
Funda izinto eziningi ezintsha.
(Incwajana)

12.Uyathanda ukucula izingoma,
Themba, uzojabula nge-disc.
(I-DVD yediski)

13.Kukhona onenhlanhla phakathi kwethu -
Ibha yamantongomane kuye.
(Ibha ye-chocolate yamantongomane)

14.Esikhundleni sokukhala ama-ruble.
Ama-bagel amabili amnandi.
(Ama-bagels amabili noma omisiwe)

15.Ungadinwa kusihlwa,
Vuthela leli bhaluni.
(Ibhaluni)

16.Ukuze ungafani noGogo uHedgehog,
Izinwele zidinga ikama.
(Ikama)

17.Usuku olukhanyayo, noma mhlawumbe ebusuku,
Zama emasokisini akho.
(Amasokisi)

18.Nawe, umngane, njengomvuzo
Ucezu olumnandi lwe-marmalade.
(Iphakethe lama-marmalade)

19.Dweba ilanga, umama, umhlaba!
Ukuze waziwe njengeciko.
(Amapende)

20.Amaphaphu akho ayoba namandla,
Ukuphefumula insipho amabhamuza.
(Ibhamuza)

21.Ikusasa likunika namuhla
Ikhalenda elidingeka njalo.
(Ikhalenda)

22.Zonke izinsuku zizophumelela,
Udla nini i-hematogen.
(I-Hematogenous)

23.Awekho amapeni, abekho ababusi.
Yidla, kodwa isethi yezitika.
(Izitika)

24.Akekho, umngane, ningalaleli,
Yidla i-apula ngokushesha.
(i-apula)

25.Hhayi amakhukhi, hhayi kalach.
Uthola ibhola elipholile.
(Ibhola)

26.Zibone unenhlanhla -
Nawu uzibuthe wakho.
(Umazibuthe)

27.Okunye, smile kaningi,
Ungahlukanisi nesibani sakho.
(Ithoshi)

28.Umama nobaba bazojabula
Lolu hlaka lwesithombe olusesitayeleni.
(Uhlaka lwesithombe)

29.Sondela eduze, imidlwane.
Wena ngethoyizi lelolipop.
(Ama-Chupa-chups)

Uma uthanda ushokoledi, Uzojabula ngendlela emangalisayo. Uma ungakuthandi, akunandaba. Umama uzoyidla ke! (ushokoledi omncane)

Ubani odinga insipho?, odinga i-candy wrapper, Futhi unomnsalo! (hairpin - umnsalo)

Ukuze ukwazi ukunambitha itiye elimnandi njalo nabangani bakho, Eholidini, kanye nokuhalalisela, thola le nkomishi! (inkomishi elahlwayo noma inkomishi yokudlala)

Ukuze ube nezinwele ezinhle, Unikezwa lelikama! (ikamela)

Ukuze ube isazi sezibalo esikhulu, Udinga nje le notebook. (incwadi yokubhalela)

Angifuni ukuba nomhobholo! Ngizokunika ikhandlela! (ikhandlela)

Hhayi-ke, Umuhle nje! Ngalokhu uthola ikhukhamba! (ikhukhamba)

Ungathanda ukuthola ithoshi? Futhi usanda kuthola ibhola! (ibhaluni)

Awukho umklomelo ongcono emhlabeni - ibhokisi likashokoledi lakho (ibhokisi elingenalutho)

Isikhumbuzo samehlo akho anomusa! Futhi lokhu-… (Inganekwane)

Ungacabangi ngokusithukuthelela - ulamula uwusizo epulazini! (ilamuna)

Nali ithikithi, ngakho ithikithi, musa ukupequlula emakamelweni, Bala, ukuthi akukho ukunqoba - khala futhi wehlise umoya. (Iduku).

Wena nomngane wakho anisoze nalahleka! Ngeke uze ekhaya ulambile kusuka kunoma yisiphi isivakashi sakho.! (ukhezo alahlwayo)

Akukho ukunqoba okungcono, Kunesikhwama sepulasitiki (Iphakethe loNyaka Omusha).

Asibadabukela abantu abalungile, Thola intambo epholile yokugxuma ngokushesha ngangokunokwenzeka. (Intambo)

Ingabe ufuna ukuba namandla, njenge-gin, Thola ivithamini. (Isaqathe).

Sthandwa ungumngane wami, uthole uswidi, Ungalidli ngokwakho, phatha umakhelwane wakho. (Uswidi omkhulu kashokoledi, okufanele inikezwe umakhelwane, ehlezi eduze kwetafula)

Futhi lokhu kuyimfoloko! Yamukela, uju! (imfoloko elahlwayo)

Протяни-ка твою руку! Получи головку лука! (репчатый лук)

Будет лучше настроенье! Достается Вам печенье (iphakethe lamakhukhi)

Вот билет счастливый ваш, держите крепко карандаш. (Ipensela)

Ukuwina kwakho kuyivelakancane, Ujabulile, Akungatshazwa. Awutholanga amaswidi amathathu, Ah ... izingcezu ezintathu zephepha likaswidi. (ama-lollipop amathathu)

Injabulo yawela ezandleni zakho. Unamazambane! (izambane)

Ungadinwa namuhla! Thola itiye elimnandi! (itiye)

Kungcono udwebe ifu. Nali ipeni lakho elincane eliluhlaza (ipeni eliyi-ballpoint)

Ukuze imbiza igcwale, Udinga isembozo (ingafulela)

Bengifuna ukuwina upiyano, futhi ngathola ikhalenda. (ikhalenda)

Thola umklomelo oyinhloko - kuyamangaza kancane (okuthile okuyigugu, isipho esikhulu selotho).

Futhi akunalutho, futhi hhayi obukhulu kakhulu! Okuwinile kwakho kuyizimfoloko zeklabishi! (ikhanda leklabishi)

Unenhlanhla ngokwedlulele! Hug umakhelwane kwesokudla! (akukho mklomelo)

Ithahe, umngane, loluhlamvu lwemali futhi ngihambe ngenjabulo emhlabeni jikelele! (uhlamvu lwemali 1 ama-ruble).

Ukuhlanzeka, enhle Thola le nsipho (insipho)

Zonke izidlo azisesabi kithi, Uma sinawo uswidi (amaswidi)

Ubukhathazeke kakhulu. Kodwa akukho ukulahlekelwa! Uthole ama-beet ethikithi lakho Ukwenza i-vinaigrette.

Uhlelo lomdlalo lwezingane zesikole samabanga aphansi "Courtesy Lottery", izenzo ezinhle nezenzo ezijabulisayo"

Ngaphambi kokwenza lolu hlelo, izingane 1-2 ngosuku, amathikithi elotho anezinombolo asatshalaliswa.

Ilotho ibanjiwe: UNkosikazi Wokuziphatha, I-Princess Politeness kanye ne-Señor Etiquette.

Isimiso salolu hlelo silula kakhulu. Kufakwe isigubhu esikhulu selotho esiteji, equkethe amabhola anemibala eminingi anezinombolo zamathikithi. Amaqhawe ashiwo ngenhla asonta isigubhu futhi kancane kancane akhiphe amabhola ngalinye ngalinye. Izingane, izinombolo zakhe zamathikithi zihambisana namabhola, ngena esiteji wenze imisebenzi eyahlukene.

Isimo somculo salolu hlelo izingoma zezingane ezihlekisayo zabaqambi nezimbongi ezidumile.

Izabelo zamathikithi elotho

Amabhola:

№ 1 – khuluma ngemithetho eyisisekelo yokuziphatha komuntu onesizotha.

№ 2 – tshela imithetho eyisisekelo yokuziphatha etafuleni.

№ 3 – zonke izinyathelo (10 izinyathelo) isho izwi elinesizotha nelinomusa, ungayeki.

№ 4 – hlanganisa iphazili eyenziwe ekhaya enesihloko esithi “Umuntu onomusa nonesizotha”.

№ 5 – umeme umlingani wakho ngesizotha futhi udanse naye.

№ 6 – khombisa inkimbinkimbi yokuzivocavoca kwasekuseni.

№ 7 – khuluma ngemithetho yenhlanzeko.

№ 8 – cula iculo elinomusa noma elinesizotha.

№ 9 – xazulula izimfumbe mayelana nenhlonipho. (Ukukhethwa kungokubona kwabahleli bomcimbi.)

№ 10 – dweba isithombe esihlokweni esithi “Yini enhle?».

№ 11 – khumbula imithetho yokuziphatha lapho uvakashile.

№ 12 – dweba ubuso obunomusa nobumamathekayo uvale amehlo akho.

№ 13 – khumbula abalingisi abaningi abahle abavela ezinganekwaneni namafilimu opopayi ngangokunokwenzeka.

№ 14 – tshela imithetho eyisisekelo yokuzinakekela.

№ 15 – dlala umethuli we-TV ohlelweni oluthi “Uma uhloniphekile. ..».

№ 16 – khumbula amagama abangani nezintombi.

№ 17 – tshela imithetho yokuziphatha ekilasini.

№ 18 – bonisa, indlela yokuziphatha ezindaweni zomphakathi.

№ 19 – umdlalo "Ulwandle luyanyakaza kanye"…» (“Umuntu onesizotha futhi onomusa, qhwa endaweni!»).

№ 20 – khumbula ifilimu yopopayi enabalingisi abahloniphekile.

№ 21 – bonisa, indlela yokwamukela izivakashi ngendlela efanele.

№ 22 – bonisa, kanjani ukunikeza izipho ngendlela efanele.

№ 23 – bingelela ngezilimi ezahlukene/ukuthi sawubona.

№ 24 – valelisa ngezilimi ezahlukene/valelisa.

№ 25 – tshela, indlela yokuziphatha ngesikhathi sekhefu.

№ 26 – sayina iposikhadi kumngane, usebenzisa amagama anomusa nahloniphekile.

№ 27 – khuluma ngemithetho yokunakekelwa kwezicathulo.

№ 28 – khuluma ngemithetho yokunakekelwa kwezingubo.

№ 29 – bonisa, indlela yokuziphatha ngendlela efanele kwezokuthutha.

№ 30 – bhala futhi uchaze isimiso sakho sansuku zonke.

№ 31 – gqoka kahle ngokukhetha izinto eziphakanyisiwe ze-wardrobe.

№ 32 – veza ingxoxo ephucuzekile nenesizotha.

№ 33 – khumbula izingoma ezinamagama amahle, okuhle nokunye.

№ 34 – qagela, Yiziphi izinto zokuhlanzeka ezisekhabetheni? (isikhwama).

№ 35 – yenza ukufudumeza umzimba kancane nezilaleli.

№ 36 – kusukela ezintweni ezihlongozwayo kanye nezinto, vela nemodeli engavamile yezingubo zezingane.

№ 37 – dlala isimo "Yenisa isalukazi ngomgwaqo".

№ 38 – chaza, kungani udinga ukwenza okuhle hhayi okubi.

№ 39 – ngiyakuhalalisela ngesizotha ngeholidi.

Izingane ziklonyeliswa ngemiklomelo ngezimpendulo ezingcono kakhulu nezilungile.. Iholide lingaphetha nge-disco ejabulisayo.

Thanda lokhu okuthunyelwe? Sicela wabelane nabangani bakho: