Развиваем правовое сознание: темы и форматы мероприятий

Последние материалы

Как найти свое хобби, если ничего не интересно?

Инструкция Подумайте, чем вам особенно нравится заниматься. Možno, вы вкусно готовите и постоянно изобретаете новые . Почему бы не начать совершенствоваться в этой области? Начните изучать национальные , запишитесь на кулинарные -классы, коллекционируй.

ТестКонфликтная ли Вы личность?

Тест «Конфликтная ли Вы личность
Инструкция:

В каждом вопросе выберите по одному ответу, наиболее соответствующему Вашему поведению.
Вопросы:

1

. В общественном транспорте начался спор на повышенных тонах. Ваша реакция?
a) не принимаю участия;.

Тест покажет «Конфликтная ли вы личность?

Тест «Конфликтная ли Вы личность
Инструкция:

В каждом вопросе выберите по одному ответу, наиболее соответствующему Вашему поведению.
Вопросы:

1

. В общественном транспорте начался спор на повышенных тонах. Ваша реакция?
a) не принимаю участия;.

Можно ли забеременеть если он в меня не кончает Можно ли забеременеть если он в меня

Можно ли забеременеть, если в тебя некончаются”, задают неопытные девушки вопрос в поисковых системах. Несмотря на широкий выбор контрацептивов пары предпочитают предохраняться от беременности путем прекращенного полового акта. Многие годы, прерванный.

Мероприятия по правовому воспитанию в начальной школе

Основной период формирования личности приходится как раз на период обучения в начальной школе. Правовое воспитание играет в этом процессе важную роль, тесно переплетаясь с патриотическим и нравственным воспитанием.

Планируя свою работу по знакомству детей с правовыми понятиями, учителю следует помнить об их возрастных особенностях. Детям младшего школьного возраста сложно воспринимать юридические термины, многие понятия им нужно давать понятным , все еще «детским» языком. Для учащихся 1-4 классы педагог должен очень внимательно отфильтровывать информацию, адаптируя ее согласно возрасту детей. В начальной школе правовое воспитание еще не проходит самостоятельно, а является продолжением нравственного и патриотического воспитания.

В начальной школе мероприятия по правовому воспитанию проходят, чаще всего, в форме игры. Это может быть дидактическая игра, игра-квест в форме путешествия (знакомство с государственными символами России) ролевые и словесные игры. Такие игры развивают у детей интерес к истории своей страны, пробуждают гражданские чувства, а вместе с тем закладываются знания в правовой области.

Читайте еще: Правовое воспитание дошкольников в детском саду

Другая форма мероприятий – тематические классные часы. Классный час дает возможность провести беседу, игру, викторину. Дидактическая игра может стать продолжением беседы в рамках классного часа (после беседы о правах человека провести дидактическую игру «запрещающие-разрешающие знаки поведения).

Знания, которые дети получат во время таких мероприятий, повышают их уверенность в себе. Младшие школьники учатся ценить труд, опыт, достижения своих предков, осознавая себя частью страны, общества, своей ответственности перед страной и окружающими.

Мероприятия по правовому воспитанию в средних и старших классах

Учащиеся средних и старших классов &#8212, вчерашние дети, шаг за шагом вступающие во взрослую жизнь. Подростковый период характеризуется весьма неустойчивым психическим состоянием, перепадами настроения, поиском себя. Такое нестабильное и неуверенное состояние делает подростков уязвимыми перед социально опасными личностями, перед соблазном перейти закон, и всем огромным миром, который они еще совсем не знают.

Именно поэтому правовое воспитание не просто важно, но и жизненно необходимо. Подростки уже в состоянии разделять плохое и хорошее, и если совершают плохие поступки, то делают это осознанно

Итоговая цель правового воспитания подростков – сформированная законопослушная личность.

Мероприятия по юридическому воспитанию молодежи должны иметь конкретную цель, требовать от подростков активного участия. Для эффективности воспитательной работы, в подготовке и проведении мероприятий должны принимать все стороны социального окружения учащегося: семья (родители), школа, представители общественности и правопорядка.

Читайте еще: Понятие, методы и формы правового воспитания

Формы мероприятий, направленных на юридическое просвещение старших школьников, могут быть любыми:

  • Беседа,
  • Тематический классный час,
  • Информационные плакаты (lepšie, если их делают сами ученики),
  • Игры, конкурсы, викторины,
  • Экскурсии,
  • Выставки, наглядная агитация,
  • Встречи – лекции с представителями социальных структур,
  • Родительский всеобуч.

Примерные темы мероприятий по гражданско –правовому воспитанию для учащихся 5-11 классов

Форма мероприятия Тема (задача)
Классные часы в средних классах 1. «О вреде курения»,
2.«Ты не прав, если ты не знаешь прав»
3. «Предупреждён-значит вооружен»
4. «Законы жизни школьного коллектива»
5. «Что такое порядочность»
6. «Правила доверия»
7. «Конфликты в коллективе и способы их разрешения»
8. «Я – гражданин России»
Классные часы в старших классах 1. «Умей сказать «нет»
2. «Склонность или пагубная привычка?
3. «Незнание законов не освобождает от ответственности»
4. «Что такое порядочность жизни»
5. «Что значит быть принципиальным»
6. «Что такое цель
7. «Свобода половых отношений»
8. «Любовь и дружба
9. «Закон о наркотиках»
10. «Мои права – мои обязанности»
11. «Как не стать жертвой преступления»
Конкурсы, викторины, игры 1. Викторина «Знаю свои права» (ко дню защиты прав детей)
2. Ролевая игра «Мы и выборы»
3. Правовая игра «Я и мои права»
4. Деловая игра по праву «Сам себе адвокат»
5. Викторина ля начинающих политиков «Большая восьмерка»
Наглядная агитация 1. Стенд «Правовой уголок школьника»
2. Выставка тематической литературы Предупреждение вредных привычек у подростков».
3. Выставка рисунков «Наши права в рисунках»,
4. Конкурс плакатов «Я выбираю жизнь
Родительские всеобучи 1. «Проблемы профилактической работы с педагогически запущенными детьми» (совместно с ОПППН УВД)
2. «Готовность родителей к кризисам своих детей» (средние классы)
3. «Занятость детей «группы риска» в кружках, секциях и факультативах»
4. «Подросток и его профессиональные интересы»

Мероприятия, проводимые школой в отношении детей из «группы риска»

Если мы говорим о мероприятиях по правовому воспитанию, то следует отметить ту работу, которую ведет каждая общеобразовательная школа с детьми из неблагополучных семей, «трудными» подростками, и детьми, которых воспитывают опекуны (приемные семьи). Такая работа ведется ни от случая к случаю, а постоянно, на протяжении всего календарного (не учебного) roku.

В отношении таких детей школа ставит перед собой задачи:

  1. Выявление неблагополучных семей (детей, оказавшихся в непростой ситуации),
  2. Ведение картотеки «трудных» подростков,
  3. Подбор документов на учащихся. Передача их в комитет по делам несовершеннолетних,
  4. Индивидуальные беседы с «трудными» подростками о вреде курения, алкоголя и наркотических препаратов,
  5. Беседы и консультации с родителями,
  6. Групповая и индивидуальная работа психолога с «трудными» подростками, а также с детьми в сложной жизненной ситуации,
  7. Контроль за неблагополучными семьями, регулярные рейды,
  8. Встречи с инспекторами по делам несовершеннолетних.

Помимо указанных выше мероприятий, в конце учебного года педагогический коллектив проводит мониторинг, выявляющий уровень агрессии, тревожности среди учащихся. Контролирует психологический климат в классе, а также занятость детей и подростков вне школы и на каникулах.

Narodeninová lotéria pre deti vo veršoch

Chlapci a dievčatá,
A tiež ich rodičia.
Do detskej lotérie
Hrať vás, Chcel by si?
Detská lotéria
Urobí každému radosť
A rôzne ceny
Príjemne prekvapiť.

1.Získajte to, kamoš,
Módna kľúčenka.
(Kľúčenka)

2.Každý deň a každú hodinu
Bude sa hodiť ceruzka.
(Ceruzka)

3.Miluješ, každý má rád deti,
Veľmi chutné cukríky.
(Candy)

4.Navštívte rozprávku
S farebným sfarbením.
(Omaľovánka)

5.Čerpáš zo srdca,
Potrebujete fixky?.
(Markery)

6.Držte si vrecko širšie, kamoš, nebuď bojazlivý,
Zbohatli ste o sto rubľov.
(Bankovka)

7.Neopovážte sa zaostávať v raste,
Zmerajte si výšku pomocou pravítka.
(Ambulancia)

8.Aby neboli žiadne starosti,
Majte so sebou poznámkový blok.
(Zápisník)

9.Nie tabletka, žiadna injekcia,
Dirol je dôležitejší pre zuby.
(Žuvačka "Dirol")

10.Ak zbierate hádanky,
Na nudu nebude čas.
(Puzzle)

11.Prečítajte si túto knihu,
Naučte sa veľa nových vecí.
(Brožúra)

12.Rád spievaš piesne,
Nádej, s diskom budete spokojní.
(Disk DVD)

13.Medzi nami je jeden šťastný -
Nuts bar pre neho.
(Čokoládová tyčinka s orieškami)

14.Namiesto zvonenia rubľov.
Dve chutné bagely.
(Dve bagety alebo sušičky)

15.Nenudte sa po večeroch,
Nafúknite tento balón.
(Balón)

16.Aby to nebolo ako babka ježko,
Vlasy potrebujú hrebeň.
(Hrebeň)

17.Svetlý deň, alebo možno v noci,
Vyskúšajte si ponožky.
(Ponožky)

18.A vy, kamoš, ako odmenu
Sladký plátok marmelády.
(Balíček marmelád)

19.Nakreslite slnko, mama, sveta!
Byť známy ako umelec.
(Farby)

20.Vaše pľúca budú silné,
Fúkanie mydlových bublín.
(Bublina)

21.Osud vám dnes dáva
Vždy potrebný kalendár.
(Kalendár)

22.Každý deň bude úspešný,
Kedy jete hematogén.
(Hematogénne)

23.Nie sú tam žiadne perá, žiadni vládcovia.
Jedzte, ale sadu nálepiek.
(Nálepky)

24.Nikto, kamoš, Nepočúvaj,
Rýchlo zjedzte jablko.
(Apple)

25.Nie cookies, nie kalach.
Získate skvelú loptu.
(Lopta)

26.Považujte sa za šťastného -
Tu je magnet pre vás.
(Magnet)

27.Ďalší, usmievaj sa častejšie,
Nelúč sa so svojou lampou.
(Baterka)

28.Mama a otec budú šťastní
Tento štýlový fotorámik.
(Foto rámček)

29.Poď bližšie, mláďat.
Ty s hračkou na lízanku.
(Chupa-chups)

Ak máte radi čokoládu, Budete neuveriteľne šťastní. Ak to nemilujete, nevadí. Mama to potom zje! (malá čokoláda)

Kto potrebuje mydlo?, kto potrebuje obal na cukríky, A máš luk! (vlásenka - luk)

Aby ste vždy mohli s priateľmi ochutnať sladký čaj, Na dovolenke spolu s gratuláciou dostanete tento hrnček! (jednorazový hrnček alebo pohár na hračky)

Aby ste mali krásny účes, Dostali ste tento hrebeň! (hrebeň)

Stať sa veľkým matematikom, Potrebujete len tento notebook. (notebook)

Nechcem byť lakomý! Dám ti sviečku! (sviečka)

Dobre, Si proste super! Za to dostanete uhorku! (uhorka)

Chcel by som dostať baterku? A práve ste dostali loptu! (balón)

Na svete nie je lepšia cena – bonboniéra pre vás (prázdny box)

Suvenír pre vaše milé oči! A to - … (Rozprávky)

Nemyslite na to, že sa na nás hneváte - citrón je na farme užitočný! (citrón)

Tu je lístok, takže lístok, nehrabať sa po izbách, počítať, že neexistuje žiadna výhra - plač a upokoj sa. (Vreckovka).

Vy a váš spoločník sa nikdy nestratíte! Od žiadneho z hostí sa domov nevrátite hladní.! (jednorazová lyžica)

Niet krajšej výhry, Ako igelitové vrecko (Novoročný balíček).

Nie je nám ľúto dobrých ľudí, Získajte čo najskôr cool švihadlo. (Lano)

Chceš byť silný?, ako gin, Daj si nejaký vitamín. (Mrkva).

Drahý si môj priateľ, daj si sladkosti, Len to nejedzte sami, zaobchádzať so svojím susedom. (Veľký čokoládový cukrík, ktoré treba dať susedovi, sediaci vedľa stola)

A toto je vidlička! Prijať, med! (jednorazová vidlička)

Daj mi ruku! Získajte cibuľovú hlavu! (Cibuľa)

Budete mať lepšiu náladu! Dostanete cookies (balíček sušienok)

Tu je váš šťastný lístok, držte ceruzku pevne. (Ceruzka)

Vaše výhry sú pomerne zriedkavé, Si šťastný, bezpochýb. Nedostal si tri cukríky, Ach... tri kusy cukrovinkového papiera. (tri lízanky)

Šťastie padlo do tvojich rúk. Máš nejaké zemiaky! (zemiak)

Dnes sa nenudte! Dajte si lahodný čaj! (čaj)

Lepšie nakreslite oblak. Tu je pre vás malé modré pero (guľôčkové pero)

Aby bola nádoba plná, Potrebujete kryt (plechová strecha)

Chcel vyhrať klavír, a dostal som kalendár. (kalendár)

Získajte hlavnú cenu - je to malé prekvapenie (niečo cenné, hlavný lotériový darček).

A nie je prázdny, a nie príliš hrubé! Vaša výhra sú vidličky kapusty! (hlávka kapusty)

Máš obrovské šťastie! Objímte suseda napravo! (žiadna cena)

Vezmi to, kamoš, túto mincu a radostne kráčať po svete! (mince 1 rubľov).

Byť čistý, krásne Získajte toto mydlo (mydlo)

Všetky diéty nie sú pre nás strašidelné, Ak máme cukríky (cukríky)

Mal si veľa starostí. Ale nie je tam žiadna strata! Za lístok máš repu Na výrobu vinaigrette.

Herný program pre deti základných škôl „Zdvorilostná lotéria“, dobré skutky a veselé podniky“

Pred vykonaním tohto programu deti 1-2 deň sa rozdávajú žreby s číslami.

Lotéria sa koná: Pani Morálka, Slušnosť princeznej a etiketa señora.

Princíp tohto programu je veľmi jednoduchý. Na pódiu je nainštalovaný veľký lotériový bubon, ktorý obsahuje viacfarebné loptičky s číslami lístkov. Vyššie spomínaní hrdinovia roztočia bubon a postupne po jednej vyťahujú loptičky. deti, ktorých čísla lístkov sa zhodujú s loptičkami, dostať sa na pódium a vykonávať rôzne úlohy.

Hudobnou kulisou tohto programu sú zábavné detské piesne od známych skladateľov a básnikov.

Úlohy pre lístky do lotérie

Loptičky:

№ 1 – hovoriť o základných pravidlách správania sa slušného človeka.

№ 2 – povedať základné pravidlá správania pri stole.

№ 3 – každý krok (10 kroky) povedať slušné a milé slovo, nezastavuj.

№ 4 – poskladať domáce puzzle na tému „Milý a slušný človek“.

№ 5 – zdvorilo pozvite partnera a zatancujte si s ním.

№ 6 – ukázať komplex ranných cvičení.

№ 7 – hovoriť o hygienických pravidlách.

№ 8 – spievať láskavú alebo zdvorilú pieseň.

№ 9 – vyriešiť hádanky o zdvorilosti. (Výber je na rozhodnutí organizátorov podujatia.)

№ 10 – nakreslite obrázok na tému „Čo je dobré?».

№ 11 – pamätajte na pravidlá správania pri návšteve.

№ 12 – nakreslite milú a usmievajúcu sa tvár so zatvorenými očami.

№ 13 – zapamätajte si čo najviac kladných postáv z rozprávok a animovaných filmov.

№ 14 – povedať základné pravidlá starostlivosti o seba.

№ 15 – stvárnite televíznu moderátorku v programe „Ak ste zdvorilí. ..».

№ 16 – zapamätajte si mená priateľov a priateľiek.

№ 17 – povedzte pravidlá správania v triede.

№ 18 – znázorniť, ako sa správať na verejných miestach.

№ 19 – hra „More sa raz rozbúri“…» („Slušná a milá postava, zamrznúť na mieste!»).

№ 20 – spomeňte si na animovaný film so zdvorilými postavičkami.

№ 21 – znázorniť, ako správne prijímať hostí.

№ 22 – znázorniť, ako správne dávať darčeky.

№ 23 – pozdraviť v rôznych jazykoch.

№ 24 – rozlúčiť sa v rôznych jazykoch.

№ 25 – povedať, ako sa správať počas prestávky.

№ 26 – podpísať pohľadnicu priateľovi, používať milé a zdvorilé slová.

№ 27 – hovoriť o pravidlách starostlivosti o obuv.

№ 28 – hovoriť o pravidlách starostlivosti o oblečenie.

№ 29 – znázorniť, ako sa správne správať v doprave.

№ 30 – napíšte a vysvetlite svoj denný režim.

№ 31 – obliekajte sa vkusne z výberu navrhovaných šatníkových predmetov.

№ 32 – zobrazuje civilizovanú a zdvorilú konverzáciu.

№ 33 – zapamätajte si piesne so slovami dobré, dobre a pod.

№ 34 – hádajte, Aké hygienické potreby sú v zásuvke? (taška).

№ 35 – urobte malú fyzickú rozcvičku s publikom.

№ 36 – z navrhovaných materiálov a predmetov vymyslite nezvyčajný model detského oblečenia.

№ 37 – zahrajte si situáciu „Dostaňte starú dámu cez cestu“.

№ 38 – vysvetliť, prečo treba robiť dobro a nie zle.

№ 39 – zdvorilo ti blahoželám k sviatku.

Za najlepšie a správne odpovede sú deti odmenené.. Dovolenka môže skončiť zábavnou diskotékou.

Páči sa mi tento príspevok? Prosím zdieľajte so svojimi priateľmi: